Dirka starodobnih dirkalnih motociklov Slovenija Classic TT ima svoje korenine že vsaj v 50-
letih prejšnjega stoletja, ko je motodirke v Središču ob Dravi prirejalo že Avto-moto društvo
Središče ob Dravi. Na ponovno obuditev dirk v Središču ob Dravi je bilo potrebno počakati
kar precej časa.
Franc Škrjanec, predsednik Društva starih vozil ter predsednik Slovenske
veteranske avto moto zveze (SVAMZ), je bil zaslužen, da se je dirkanje z motocikli vrnilo v
Središče ob Dravi. Za 59. občinski praznik je Društvo starih vozil Središče ob Dravi 14. 4.
2013 pripravilo parado starodobnih dirkalnih motociklov po ulicah Središča ob Dravi. Na
štirih paradnih »dirkah« so sodelovali licencirani dirkači iz raznih prvenstev ter udeleženci
dirke na otoku Man. Prireditev, ki je nastala zlasti v sodelovanju z Občino Središče ob Dravi
ter PGD Središče ob Dravi, je bila zelo dobro sprejeta med gledalci.
Prireditev Slovenija Classic TT je bila v letu 2014 organizirana na bistveno zahtevnejši ravni,
kot leto prej. Classic je potekal dva dni, in sicer v soboto, 26. aprila, ko sta bila predvidena
dva treninga in v nedeljo, 27. aprila, ko so sledile 4 »dirke«. Sodelovalo je 32 licenciranih
dirkačev iz več držav ter štirje tandemi na prikoličarjih. »Dirkači« so bili razvrščeni v več
manjših skupin glede na prostornino motocikla. Sobotno dogajanje je najprej ogrel
predvoznik na KTM X-Bowu Sebastjana Jakla. Že na treningih smo imeli možnost videti
atraktivne starodobne dirkalnike, kot je bil 750-kubični Triton Dejana Breznika, letnik 1958
ter nekaj let mlajšo verzijo Tritona, ki ga je vozil Andrej Pristov. To sta bila poleg
nedeljskega prišleka Ducatija 175 iz leta 1960, tudi najstarejša starodobna dirkalna motocikla,
ki sta se udeležila središkega Classica 2014. Med prikoličarji je izstopal slovenski predstavnik
v svetovnem prvenstvu prikoličarjev Milan Špendal, s svojim 1000 kubičnim LCR/Suzuki,
evropski prvak, ki mu je družbo na prikolici delal sovoznik Gašper Janež, naslednji dan pa
tudi Martina Munih. Najstarejši motocikel z bočno prikolico je bil Dnepr 750, letnik 1967, na
katerem sta vozila Franci Bizjan in Janez Marolt. Nedelja se je pričela v istem ozračju kot se
je zaključila sobota, število »dirkačev« pa se je povečalo. V nedeljo so bile na sporedu 4
»dirke« med 11. in 16. uro. Stezo je pred dirkači v nedeljo čistil predvoznik Drago Čavničar s
Suzukijem GSX R-1000. V nedeljo smo že poleg omenjenih iz sobote, videli tudi vožnjo
slovenskega in hrvaškega prvaka ter večkratnega prvaka prvenstva Alpe Adria Jureta Lampeta
s svojim Motoguzzijem 750, letnik 1978, prvaka Alpe Adria Boštjana Košnika z ESOm 500,
letnik 1964, slovenskega prvaka Darka Križmana na omenjenem Ducatiju iz leta 1960, prvaka
Hrvaške Igorja Boškovića na Tritonu 750 iz l. 1968, nemška dirkača Alpe Adrie Thomasa
Hochederja in Berta Heiderja na starodobnih Yamahah do 500 cm³ ter druge. Pred začetkom
zadnje »dirke« je dirkač Dejan Breznik odpeljal tudi častni krog v spomin na tragično
preminulega dirkača Alpe Adrie Tomaža Moravca, ki je v letu 2013 tudi vozil na »dirki« v
Središču ob Dravi.
Dirkaški« vikend je bil organizacijsko in tehnično daleč najbolj zahteven podvig v okviru
občinskih prireditev. Pri sami izvedbi te prireditve je skupaj z organizacijskim odborom ter
domačimi društvi aktivno sodelovalo več kot 130 ljudi. Direktor »dirke« Franc Škrjanec ter
pomočnik direktorja »dirke« in vodja varnosti Damjan Munda, sicer poveljnik središkega
gasilskega društva, sta skupaj z vsemi ekipami izven in na terenu poskrbela, da je celotni
vikend minil v znamenju odlične organizacije. Prireditev je bila odlično obiskana, saj je
pritegnila 3000-4000 gledalcev. Po koncu dirke je bilo jasno, da lahko na središki Classic po
dveh zaporednih letih v bodoče računamo še bolj resno …
Po dveh odmevnih paradnih dirkah oldtimer dirkalnih motociklov licenciranih dirkačev, je v
letu 2015 v okviru Društva starih vozil Središče ob Dravi pričela delovati Sekcija Avto moto
šport pod vodstvom predsednika Damjana Munde, ki je v ožjem smislu prevzela zahtevno
organizacijo prve uradne mednarodne pozivne dirke SLOVENIJA CLASSIC TT SREDIŠČE
OB DRAVI. Dirka je pridobila licenco za tekmovalno progo (uradno krog Središče ob Dravi)
in tako postala edina tovrstna licencirana dirka v Sloveniji s starodobnimi dirkalnimi
motocikli. V letu 2015 je dirka obenem prvič potekala tudi pod okriljem Avto-moto zveze
Slovenije (AMZS) ter z uradnimi meritvami časov na tekmovalni progi. Dirkaški vikend se je
odvil v soboto, 10. in nedeljo, 11. oktobra. Na dirki je sodelovalo 42 licenciranih dirkačev
državnega in evropskega prvenstva iz Slovenije, Hrvaške, Francije, Avstrije in Nemčije. V
soboto so dirkači najprej opravili tehnični pregled, popoldne pa sta bila predvidena dva
polurna prosta treninga. Dirkači so bili razvrščeni v različne kategorije, glede na letnik
izdelave motocikla ter delovno prostornino motorja. Znotraj kategorije »Oldtimer« (motocikli
izdelani do konca leta 1972) so dirkači tekmovali z motocikli do 175, 250, 500 in 750 ccm.
Znotraj kategorije »Classic« (motocikli izdelani do konca leta 1980) sta bila dva razreda in
sicer do 500 in 1000 ccm. Tretja kategorija so bili prikoličarji do 1000 ccm, izdelani do leta
1978.
Medtem ko je prvi prosti trening še potekal v suhem vremenu, pa je tik pred drugim prostim
treningom pričelo deževati. Dež je spremljal tudi kaskadersko točko slovenskega
profesionalnega stunt riderja Tadeja Dolenc, ki je nastopil z dvema predelanima stunt
motocikloma.
Nedelja nas žal ni presenetila z bolj obetavnim vremenom, zato sta močan veter in dež krojila
celotno dogajanje na in ob stezi. Dirkači so se v nedeljo podali najprej na dva kvalifikacijska
treninga, na podlagi časov iz kvalifikacij, pa so si zagotovili štartna mesta na dirki.
V prvi dirki so se pomerili dirkači »oldtimer« kategorije 175 in 250 ccm. V razredu do 175
ccm je slavil Mario Peklić s svojim motociklom NSU Pretis, med 250 ccm pa je prvo mesto
odnesel vsem dobro poznani Milan Špendal. Špendal tokrat zraven ni pripeljal prikoličarja
LCR/Suzuki 1000 od lani, temveč je tekmoval s svojim MZ 250. Naslednjo dirko so odpeljali
močnejši motocikli oldtimer kategorije. Med 500 ccm je bil najhitrejši Janez Marolt s Hondo
500, med 750 pa je slavil Avstrijec Manfred Strohmayer na Moto Guzziju. Dirko »classic«
kategorije do 500 ccm je osvojil Nemec Bert Heider z Yamaho XS400 Cup, ki je obenem
dosegel tudi najhitrejši krog steze (0:55:001). Med 1000-kami je zmagal Franjo Pejić s
Kawasakijem, v zadnji dirki, kjer so tekmovali prikoličarji, pa sta zmago osvojila Matjaž
Lesjak in Silvo Luzar na BMW. Po končanih tekmovanjih je sledila razglasitev in podelitev
pokalov.
Druga pozivna dirka starodobnih dirkalnih motociklov je po enoletnem premoru potekala 20.-
21. 5. 2017. Na dirki je skupno sodelovalo 30 voznikov ter 3 prikoličarji, ki so bili razvrščeni
v 6 tekmovalnih razredov, glede na letnik izdelave motocikla ter delovno prostornino motorja.
Znotraj kategorije »Oldtimer« (motocikli do vključno letnika 1972) so dirkači tekmovali z
motocikli do 175, 250 in 500 ccm, znotraj kategorije »Classic« (motocikli do vključno letnika
1980) z motocikli do 500 in 1000 cm ter kategorija »Sidecar« (prikoličarji do leta 1978) do
1000 ccm.
V soboto so dirkači vozili dva prosta treninga, v nedeljo pa sta bila najprej na vrsti prosti in
nato kvalifikacijski trening, kjer so si dirkači zagotovili štartna mesta na dirkah, ki so sledile
popoldne. V razredu do 175 ccm je zmagal Dare Križman s svojim Ducatijem, pri 250 ccm pa
Jure Lampe s »čezetko«. V močnejši oldtimer kategoriji do 500 ccm je slavil Janez Marolt s
Hondo in tako ponovil svoj rezultat iz leta 2015. Dirko Classic 500 ccm je prav tako osvojil
redni udeleženec središkega TT in zmagovalec iz leta 2015 Nemec Bert Haider na Yamahi
XS. Med 1000-kami Classic kategorije je zmagal Tomaž Jesenek, medtem ko je na zadnji
dirki, ki so jo odvozili prikoličarji, zmagal tandem Drago in Luka Rečnik na BMW-ju. V
razredu Classic 1000 je bil odpeljan obenem tudi najhitrejši krog na stezi, s časom 0:49:165,
ki ga je dosegel Milan Špendal na Kawasakiju in s tem uspel za 6 sekund izboljšati najhitrejši
čas iz leta 2015, ki je bil sicer dosežen v dežnih razmerah.
Letošnje dirkaške preizkušnje sta se prvič udeležila tudi dva domačina in sicer Andraž
Cverlin, ki se je pomeril v kategoriji Classic 1000 in Milan Potočnik, ki je tekmoval v razredu
Oldtimer 175. Žal domača dirka ni prinesla sreče našim dirkačem. Milan Potočnik je moral
tekmovanje zaključiti zaradi padca na sobotnem prostem treningu, Andraž Cverlin pa je moral
dirko v nedeljo predčasno končati zaradi okvare svojega motocikla. Po končanih dirkah je
sledila razglasitev in podelitev pokalov najboljšim, kakor tudi simboličnih plaket vsem
sodelujočim.
Vodstvo dirke iz AMZS je prireditev označilo za zelo uspešno ter pohvalilo delo in
vzdržljivost organizatorjev in vseh služb, kakor tudi gostoljubnost.
Četrti Slovenija Classic TT in obenem drugi z licenco AMZS je tako minil v športnem duhu,
sončnem vremenu in brez večjih poškodb, prav tako pa tudi v letu 2015 privabil številne
ljubitelje motociklizma.
Že tretja mednarodna pozivna dirkastarodobnih dirkalnih motociklov Slovenija Classic TT se
je odvijala 19. in 20. maja. V letu 2018 je sledil precejšnji organizacijski preskok, saj je bil
poudarek na novostih v tekmovalnih razredih in pestrem spremljevalnem programu med
uradnim dogajanjem. Dirka je bila tudi letos uvrščena v državni koledar dirk pri AMZS. Med
doslej že ustaljene dirkalne kategorije motociklov (od 175 do 1000 ccm ter sidecar) so se
umestili še razredi Legend – predvojni motocikli, Vintage – do leta 1950 in Sport 60 ccm
– do leta 1986. V soboto so dirkači najprej opravili tehnični pregled in verifikacijo, nato pa so
za skupno 9 tekmovalnih skupin sledili trije prosti treningi. Kot predtekmovalci so stezo pred
pričetki treningov prepeljali: evropska prvaka v prikoličarjih Milan Špendal in njegov
angleški sovoznik Peter Hill ter KTM X-Bow Sebastjana Jakla. Ob stezi so bila na ogled
predelana vozila avtokluba Street Race Team iz Murske Sobote, ki se ukvarja z »drag
racingom« in tuningom. V soboto je bilo možno videti tudi obe različici KTM X-bowa
Sebastjana Jakla, in sicer cestno (»street«) ter dirkaško (RR) verzijo. V nedeljo so se v
dopoldanskem času zvrstili kvalifikacijski treningi. Žal se je na dopoldanskem treningu
poškodoval edini domači predstavnik Andraž Cverlin, ki je dirkal na motociklu Tomos 50.
Popoldne je potekala uradna otvoritev dirk, ki jih je odprl župan občine Središče ob Dravi
Jurij Borko. Na otvoritvi dirk se je z minuto molka počastil tudi spomin na preminulega
Janeza Pintarja, nekdanjega strokovnega sodelavca AMZS, ki je bil med prvimi, ki je
prepoznal potencial ulične dirke v Središču ob Dravi in pomagal organizatorju pri njenih
začetkih ter pri pridobitvi licence. Nedeljsko dogajanje so sestavljali sklopi 4 dirk namesto
tradicionalnih treh. Prvo dirko so odpeljali tekmovalci v kategoriji predvojnih motociklov
Legend, ki je imela kar 10 udeležencev. Med njimi je sodeloval tudi predsednik Društva starih
vozil Franc Škrjanec, in sicer s svojim atraktivnim klasičnim motociklom Nimbus 750, letnik
1939, ter zasedel tretje mesto. Motocikli Legend so bili oba dneva razstavljeni na Trgu talcev.
Med njimi je veliko zanimanja pritegnil zlasti pravi muzejski primerek, motocikel Indian
Scout 600 ccm, letnik 1923, lastnika Petra Groma. Naslednjo dirko so odpeljale nižje
kategorije, in sicer Vintage, oldtimer 175 in 250. V novi kategoriji Vintage je pokal osvojil
Drago Rečnik, pri »175-kah« je zmagal Drago Predan, pri »250-kah« pa Jure Lampe. Sledila
je dirka oldtimer 500 in 750, kjer sta zmago odnesla Janez Marolt s Hondo in Bert Haider na
Moto Guzziju. Pri dirki Classic 500 in 1000 sta zmage osvojila Jure Lampe, ki je tokrat peljal
s 500 ccm Moto Morinijem, ter Tomaž Jesenek z Yamaho TZ. Zadnjo dirko so odpeljali
prikoličarji, kjer sta zmago ponovno odnesla tandem Drago in Luka Rečnik na 1000-
kubičnem BMW. Nedeljo je obeležil tudi pester spremljevalni program. Gledalci so lahko
uživali ob stunt showu enega najbolj znanih svetovnih stuntriderjev Roka Bagoroša, ki
večinoma nastopa v tujini in je v Središču ob Dravi opravil edini slovenski nastop v letošnjem
letu. Na prireditvi se je predstavila tudi Formula Student, projekt študentov mariborske
Fakultete za strojništvo, ki zaradi okvare motorja ni zapeljala na progo. Kot predvozniki so v
nedeljo progo ogreli KTM x-bow ter prikoličarja Špendal in Hill. Prireditev 2018 je zabeležila
najboljši obisk doslej, pritegnila kar nekaj znanih imen, obiskovalcem pa ponudila več
dirkaškega in spremljevalnega programa, kot v prejšnjih letih.
Organizacijski odbor Slovenija Classic TT
Četrta mednarodna dirka Slovenija Classic TT 2019
Za nami je že četrta mednarodna pozivna dirka Slovenija Classic TT 2019 Središče ob Dravi,
ki jo je Sekcija avto-moto šport Društva starih vozil Središče ob Dravi (v sodelovanju z
AMZS in Občino Središče ob Dravi) letos priredila 25. in 26. maja. Letošnja dirka, ki se je
obeležila kot Velika nagrada Središča ob Dravi, je letos prvič potekala tudi v sodelovanju s
Hrvatskim motociklističkim savezom (HMS) in se je točkovala za državno prvenstvo
Hrvaške.
Zaradi združenega slovenskega in hrvaškega tekmovanja se je v okviru pozivne dirke vozilo v
osmih kategorijah (Sport 60, Oldtimer 175, 250, 500, 750, Classic 500 in 1000 ter Sidecar),
medtem ko so dirke za državno prvenstvo Hrvaške potekale v 11 kategorijah (Sport 60,
Oldtimer 175, 250, 500, 750, Classic 250, 500 in 1000, Sport Production 750, Special 1200 in
Sidecar).
Tudi letošnje dogajanje se je razdelilo na dva dni, in sicer na sobotne treninge ter celodnevni
nedeljski program. Obvezni sobotni verifikaciji in tehničnim pregledom motociklov je za 86
tekmovalcev v 19 tekmovalnih kategorijah sledilo pet prostih treningov. V soboto je potekala
tudi promocijska vožnja razreda Legend, ki se ga je udeležilo 10 udeležencev, med njimi smo
predvsem ponosni na domačina Franca Rajha, ki je stezo prepeljal na atraktivnem predvojnem
motociklu DKW, letnik 1938. Motocikli Legend so bili oba dni razstavljeni na Trgu talcev,
med njimi tudi razstavna eksponata iz Muzeja motociklov Vransko Petra Groma, modela
Tomos DM GP (s katerim je dirkač Zdravko Matulja leta 1982 osvojil naslov evropskega
prvaka v razredu do 50 cm3) in D-6, ki sta del bogate Tomosove dirkaške zgodovine 70. in
80. let prejšnjega stoletja. Predsednik Društva starih vozil Franc Škrjanec in župan Občine
Središče ob Dravi Jurij Borko sta v soboto vsem udeležencem razreda Legend podelila
posebna priznanja organizatorja. Pred vsemi treningi je progo s svojo vožnjo ogrel predvoznik
Ljubljančan Tilen Pogačar s čistokrvnim cestnohitrostnim dirkalnikom v izvedbi VW Golf I,
sicer dirkač gorsko hitrostnih preizkušenj. Sobotni program se je zaključil z »bike washem«.
Nedeljsko dogajanje so dopoldne obeležili prosti treningi, ki so jim sledile kvalifikacije. Pred
uradno otvoritvijo dirk je s svojim stunt showom vzdušje še dodatno dvignil Rok Bagoroš s
KTM-motociklom. Uradni otvoritvi dirk, ki se je po protokolu pričela ob 14. uri, sta sledila
pozdravna nagovora organizatorja Franca Škrjanca in župana Jurija Borka. Dirke so odprle
nižje kategorije motociklov, kot zadnji pa so nastopili prikoličarji. Vse dirke so bile dobro
organizirane in so potekale brez zapletov oz. poškodb. V razredu Sport 60 je zelo uspešno
nastopil tudi domačin Andraž Cverlin na Tomosu APN. Tudi tokrat je progo pred tekmovalci
ogreval Tilen Pogačar z Golfom I.
Po zaključku dirk je s svojim drugim nastopom ponovno navdušil Rok Bagoroš. Na podelitvi,
ki so jo opravili vodja prireditve in predsednik Sekcije avto-moto šport Damjan Munda, Franc
Škrjanec in župan Jurij Borko, je bilo v skupno 19 kategorijah ter dodatno še za ekipo
sponzorjev ter klubov (HMS) podeljenih kar 63 pokalov (zmagovalci po posameznih klasah
posebej v okvirčku). Omeniti velja še našega profesionalnega komentatorja dirk in izkušenega
spikerja Bojana Makovca, ki je še dodatno popestril dogajanje na stezi.
Letošnjo dirko si bomo tudi organizatorji zapomnili po marsičem, saj nas vsako leto še vedno
preseneti kaj novega, organizacija pa je čedalje zahtevnejša. Še vedno ostajamo edina tovrstna
licencirana dirka v Sloveniji, letos prvič vključeni tudi v državno prvenstvo Hrvaške, kar je
pomenilo velik projekt, v vsakem primeru pa lep uspeh, zato pohvala organizatorju. Poleg
največ izvedenih dirk in kategorij ter rekordnega števila dirkačev (skoraj trikrat več kot lani),
smo imeli tudi največje zanimanje medijev doslej.
Ob koncu se v imenu celotnega organizacijskega odbora Slovenija Classic TT 2019 iskreno
zahvaljujemo za sodelovanje in pomoč vsem, ki ste kakorkoli pripomogli pri uresničitvi ciljev
letošnje prireditve. Organizacija dogodka ne bi uspela brez vseh številnih prostovoljcev iz
PGD Središče ob Dravi, PGD Obrež, Kluba traktoristov Steyr, Rekreacijskega društva
Godeninci, Konjeniškega društva Središče ob Dravi, DTV Partizan, Godbe na pihala,
Mladinskega društva Obrež, Kulturnega društva Obrež, NK Središče ob Dravi, Društva za
razvoj računalništva LANČ, Motokluba Ormož.
Za vso pomoč pri organizaciji se iskreno zahvaljujemo Sebastjanu Jaklu in tudi vsem ostalim
sponzorjem in donatorjem ter seveda obiskovalcem. Hvala vsem, ki nas podpirate in s tem
omogočate izvedbo tega zahtevnega in edinstvenega mednarodnega motošportnega dogodka.
Vabljeni tudi, da nam sledite na družbenih omrežjih ter obiščete našo spletno stran:
https://slo-classic.si/.
REZULTATI (zmagovalci po kategorijah):
DRŽAVNO PRVENSTVO HRVAŠKE
Sport 60 – Matej Jurenec (MK Križevci)
Oldtimer 175 – Drago Predan (HMK Zagreb)
Oldtimer 250 – Andrija Rončević (MK Križevci)
Oldtimer 500 – Janez Marolt (MK Classic Racing)
Oldtimer 750 – Bert Haider (MK Classic Racing)
Classic 250 – Andrija Rončević (MK Križevci)
Classic 500 – Luka Rečnik (HMK Zagreb)
Classic 1000 – Edin Šečić (MK Blatnjavi Muddy)
Sport Production 750 – Albin Štern (MK Classic Racing)
Special 1200 – Zoran Salopek (MK Kvarner)
Prikoličarji – Aleš in Tom Kokalj (MK Oroslavje)
Klubsko – MK Classic Racing
Timsko – Big@Fast Team
POZIVNA DIRKA SLOVENIJA CLASSIC TT
Sport 60 – Matej Jurenec
Oldtimer 175 – Drago Predan
Oldtimer 250 – Andrija Rončević (MK Križevci)
Oldtimer 500 – Janez Marolt (MK Classic Racing)
Oldtimer 750 – Bert Haider (MK Classic Racing)
Classic 500 – Luka Rečnik (HMK Zagreb)
Classic 1000 – Tomaž Jesenek
Sidecar – Aleš in Tom Kokalj (MK Oroslavje)