naša zgodba

O dirki

Dirka Slovenija Classic TT Središče ob Dravi je dirka starodobnih dirkalnih motociklov, ki poteka po ulicah Središča ob Dravi. Gre za edino tovrstno licencirano moto dirko v Sloveniji.

naša zgodba

O dirki

Dirka Slovenija Classic TT Središče ob Dravi je dirka starodobnih dirkalnih motociklov, ki poteka po ulicah Središča ob Dravi. Gre za edino tovrstno licencirano moto dirko v Sloveniji.

Naša zgodba

DIRKA SLOVENIJA CLASSIC TT​

Dirka Slovenija Classic TT Središče ob Dravi je dirka starodobnih dirkalnih motociklov, ki
poteka po ulicah Središča ob Dravi. Gre za edino tovrstno licencirano moto dirko v Sloveniji.
Organizator dirke v ožjem smislu je društvo AMK Classic TT Središče ob Dravi, katerega predsednik je Damjan Munda. Dirka je
od leta 2015 uvrščena v državni koledar dirk pri AMZS. Udeležba na dirki je mednarodna,
tekmovalci pa so licencirani dirkači, ki prihajajo iz raznih motociklističnih prvenstev.
Prireditev traja dva dni, pri čemer prvi dan potekajo za dirkače prosti treningi, drugi dan pa
kvalifikacijski trening ter dirke. Na tem športnem dogodku je potrebno sodelovanje več kot
sto uradnih oseb, ki skrbijo za izvedbo in koordinacijo te organizacijsko izjemno zahtevne
prireditve ter vključenost večine občinskih društev. Med dirkači, kjer so tudi nekdanji in
aktualni evropski prvaki in udeleženci evropskih prvenstev, je dirka v Središču ob Dravi zelo
priljubljena. Poleg dirke čaka gledalce in obiskovalce še pester celodnevni spremljevalni program. S središkim Classicom smo približali dirkaški svet motošporta vsem tistim, ki so obiskali
prireditev, kakor tudi celotnemu lokalnemu okolju in širše. Prireditev je poleg dobrega obiska
tudi medijsko odlično podprta.
Po petih letih svojega obstoja je Slovenija Classic TT postala znana na državni ravni in jo
označujejo kot eno najatraktivnejših dirk klasičnih dirkalnih motociklov. K izboljšanju in
atraktivnosti prireditve bomo stremeli tudi v prihodnje in upamo, da vas bomo s čim novim
navdušili tudi v letu 2019.

Dirk
0 +
Tekmovalcev
0 +
Kategorij
0 +
Gledalcev
0 +
Naša zgodba

Zgodovina

Dirka starodobnih dirkalnih motociklov Slovenija Classic TT ima svoje korenine že vsaj v 50- letih prejšnjega stoletja, ko je motodirke v Središču ob Dravi prirejalo že Avto-moto društvo Središče ob Dravi. Na ponovno obuditev dirk v Središču ob Dravi je bilo potrebno počakati kar precej časa.

DIRKA STARODOBNIH DIRKALNIH MOTOCIKLOV SLOVENIJA CLASSIC TT SREDIŠČE OB DRAVI 2013-2018

2013

Franc Škrjanec, predsednik Društva starih vozil ter predsednik Slovenske veteranske avto moto zveze (SVAMZ), je bil zaslužen, da se je dirkanje z motocikli vrnilo v Središče ob Dravi. Za 59. občinski praznik je Društvo starih vozil Središče ob Dravi 14. 4. 2013 pripravilo parado starodobnih dirkalnih motociklov po ulicah Središča ob Dravi. Na štirih paradnih »dirkah« so sodelovali licencirani dirkači iz raznih prvenstev ter udeleženci dirke na otoku Man. Prireditev, ki je nastala zlasti v sodelovanju z Občino Središče ob Dravi ter PGD Središče ob Dravi, je bila zelo dobro sprejeta med gledalci.

2014

Prireditev Slovenija Classic TT je bila v letu 2014 organizirana na bistveno zahtevnejši ravni, kot leto prej. Classic je potekal dva dni, in sicer v soboto, 26. aprila, ko sta bila predvidena dva treninga in v nedeljo, 27. aprila, ko so sledile 4 »dirke«. Sodelovalo je 32 licenciranih dirkačev iz več držav ter štirje tandemi na prikoličarjih. »Dirkači« so bili razvrščeni v več manjših skupin glede na prostornino motocikla. Sobotno dogajanje je najprej ogrel predvoznik na KTM X-Bowu Sebastjana Jakla. Že na treningih smo imeli možnost videti atraktivne starodobne dirkalnike, kot je bil 750-kubični Triton Dejana Breznika, letnik 1958 ter nekaj let mlajšo verzijo Tritona, ki ga je vozil Andrej Pristov. To sta bila poleg nedeljskega prišleka Ducatija 175 iz leta 1960, tudi najstarejša starodobna dirkalna motocikla, ki sta se udeležila središkega Classica 2014. Med prikoličarji je izstopal slovenski predstavnik v svetovnem prvenstvu prikoličarjev Milan Špendal, s svojim 1000 kubičnim LCR/Suzuki, evropski prvak, ki mu je družbo na prikolici delal sovoznik Gašper Janež, naslednji dan pa tudi Martina Munih. Najstarejši motocikel z bočno prikolico je bil Dnepr 750, letnik 1967, na katerem sta vozila Franci Bizjan in Janez Marolt. Nedelja se je pričela v istem ozračju kot se je zaključila sobota, število »dirkačev« pa se je povečalo. V nedeljo so bile na sporedu 4 »dirke« med 11. in 16. uro. Stezo je pred dirkači v nedeljo čistil predvoznik Drago Čavničar s Suzukijem GSX R-1000. V nedeljo smo že poleg omenjenih iz sobote, videli tudi vožnjo slovenskega in hrvaškega prvaka ter večkratnega prvaka prvenstva Alpe Adria Jureta Lampeta s svojim Motoguzzijem 750, letnik 1978, prvaka Alpe Adria Boštjana Košnika z ESOm 500, letnik 1964, slovenskega prvaka Darka Križmana na omenjenem Ducatiju iz leta 1960, prvaka Hrvaške Igorja Boškovića na Tritonu 750 iz l. 1968, nemška dirkača Alpe Adrie Thomasa Hochederja in Berta Heiderja na starodobnih Yamahah do 500 cm³ ter druge. Pred začetkom zadnje »dirke« je dirkač Dejan Breznik odpeljal tudi častni krog v spomin na tragično preminulega dirkača Alpe Adrie Tomaža Moravca, ki je v letu 2013 tudi vozil na »dirki« v Središču ob Dravi. Dirkaški« vikend je bil organizacijsko in tehnično daleč najbolj zahteven podvig v okviru občinskih prireditev. Pri sami izvedbi te prireditve je skupaj z organizacijskim odborom ter domačimi društvi aktivno sodelovalo več kot 130 ljudi. Direktor »dirke« Franc Škrjanec ter pomočnik direktorja »dirke« in vodja varnosti Damjan Munda, sicer poveljnik središkega gasilskega društva, sta skupaj z vsemi ekipami izven in na terenu poskrbela, da je celotni vikend minil v znamenju odlične organizacije. Prireditev je bila odlično obiskana, saj je pritegnila 3000-4000 gledalcev. Po koncu dirke je bilo jasno, da lahko na središki Classic po dveh zaporednih letih v bodoče računamo še bolj resno …

2015

Po dveh odmevnih paradnih dirkah oldtimer dirkalnih motociklov licenciranih dirkačev, je v letu 2015 v okviru Društva starih vozil Središče ob Dravi pričela delovati Sekcija Avto moto šport pod vodstvom predsednika Damjana Munde, ki je v ožjem smislu prevzela zahtevno organizacijo prve uradne mednarodne pozivne dirke SLOVENIJA CLASSIC TT SREDIŠČE OB DRAVI. Dirka je pridobila licenco za tekmovalno progo (uradno krog Središče ob Dravi) in tako postala edina tovrstna licencirana dirka v Sloveniji s starodobnimi dirkalnimi motocikli. V letu 2015 je dirka obenem prvič potekala tudi pod okriljem Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) ter z uradnimi meritvami časov na tekmovalni progi. Dirkaški vikend se je odvil v soboto, 10. in nedeljo, 11. oktobra. Na dirki je sodelovalo 42 licenciranih dirkačev državnega in evropskega prvenstva iz Slovenije, Hrvaške, Francije, Avstrije in Nemčije. V soboto so dirkači najprej opravili tehnični pregled, popoldne pa sta bila predvidena dva polurna prosta treninga. Dirkači so bili razvrščeni v različne kategorije, glede na letnik izdelave motocikla ter delovno prostornino motorja. Znotraj kategorije »Oldtimer« (motocikli izdelani do konca leta 1972) so dirkači tekmovali z motocikli do 175, 250, 500 in 750 ccm. Znotraj kategorije »Classic« (motocikli izdelani do konca leta 1980) sta bila dva razreda in sicer do 500 in 1000 ccm. Tretja kategorija so bili prikoličarji do 1000 ccm, izdelani do leta 1978. Medtem ko je prvi prosti trening še potekal v suhem vremenu, pa je tik pred drugim prostim treningom pričelo deževati. Dež je spremljal tudi kaskadersko točko slovenskega profesionalnega stunt riderja Tadeja Dolenc, ki je nastopil z dvema predelanima stunt motocikloma. Nedelja nas žal ni presenetila z bolj obetavnim vremenom, zato sta močan veter in dež krojila celotno dogajanje na in ob stezi. Dirkači so se v nedeljo podali najprej na dva kvalifikacijska treninga, na podlagi časov iz kvalifikacij, pa so si zagotovili štartna mesta na dirki. V prvi dirki so se pomerili dirkači »oldtimer« kategorije 175 in 250 ccm. V razredu do 175 ccm je slavil Mario Peklić s svojim motociklom NSU Pretis, med 250 ccm pa je prvo mesto odnesel vsem dobro poznani Milan Špendal. Špendal tokrat zraven ni pripeljal prikoličarja LCR/Suzuki 1000 od lani, temveč je tekmoval s svojim MZ 250. Naslednjo dirko so odpeljali močnejši motocikli oldtimer kategorije. Med 500 ccm je bil najhitrejši Janez Marolt s Hondo 500, med 750 pa je slavil Avstrijec Manfred Strohmayer na Moto Guzziju. Dirko »classic« kategorije do 500 ccm je osvojil Nemec Bert Heider z Yamaho XS400 Cup, ki je obenem dosegel tudi najhitrejši krog steze (0:55:001). Med 1000-kami je zmagal Franjo Pejić s Kawasakijem, v zadnji dirki, kjer so tekmovali prikoličarji, pa sta zmago osvojila Matjaž Lesjak in Silvo Luzar na BMW. Po končanih tekmovanjih je sledila razglasitev in podelitev pokalov.

2017

Druga pozivna dirka starodobnih dirkalnih motociklov je po enoletnem premoru potekala 20.- 21. 5. 2017. Na dirki je skupno sodelovalo 30 voznikov ter 3 prikoličarji, ki so bili razvrščeni v 6 tekmovalnih razredov, glede na letnik izdelave motocikla ter delovno prostornino motorja. Znotraj kategorije »Oldtimer« (motocikli do vključno letnika 1972) so dirkači tekmovali z motocikli do 175, 250 in 500 ccm, znotraj kategorije »Classic« (motocikli do vključno letnika 1980) z motocikli do 500 in 1000 cm ter kategorija »Sidecar« (prikoličarji do leta 1978) do 1000 ccm. V soboto so dirkači vozili dva prosta treninga, v nedeljo pa sta bila najprej na vrsti prosti in nato kvalifikacijski trening, kjer so si dirkači zagotovili štartna mesta na dirkah, ki so sledile popoldne. V razredu do 175 ccm je zmagal Dare Križman s svojim Ducatijem, pri 250 ccm pa Jure Lampe s »čezetko«. V močnejši oldtimer kategoriji do 500 ccm je slavil Janez Marolt s Hondo in tako ponovil svoj rezultat iz leta 2015. Dirko Classic 500 ccm je prav tako osvojil redni udeleženec središkega TT in zmagovalec iz leta 2015 Nemec Bert Haider na Yamahi XS. Med 1000-kami Classic kategorije je zmagal Tomaž Jesenek, medtem ko je na zadnji dirki, ki so jo odvozili prikoličarji, zmagal tandem Drago in Luka Rečnik na BMW-ju. V razredu Classic 1000 je bil odpeljan obenem tudi najhitrejši krog na stezi, s časom 0:49:165, ki ga je dosegel Milan Špendal na Kawasakiju in s tem uspel za 6 sekund izboljšati najhitrejši čas iz leta 2015, ki je bil sicer dosežen v dežnih razmerah. Letošnje dirkaške preizkušnje sta se prvič udeležila tudi dva domačina in sicer Andraž Cverlin, ki se je pomeril v kategoriji Classic 1000 in Milan Potočnik, ki je tekmoval v razredu Oldtimer 175. Žal domača dirka ni prinesla sreče našim dirkačem. Milan Potočnik je moral tekmovanje zaključiti zaradi padca na sobotnem prostem treningu, Andraž Cverlin pa je moral dirko v nedeljo predčasno končati zaradi okvare svojega motocikla. Po končanih dirkah je sledila razglasitev in podelitev pokalov najboljšim, kakor tudi simboličnih plaket vsem sodelujočim. Vodstvo dirke iz AMZS je prireditev označilo za zelo uspešno ter pohvalilo delo in vzdržljivost organizatorjev in vseh služb, kakor tudi gostoljubnost. Četrti Slovenija Classic TT in obenem drugi z licenco AMZS je tako minil v športnem duhu, sončnem vremenu in brez večjih poškodb, prav tako pa tudi v letu 2015 privabil številne ljubitelje motociklizma.

2018

Že tretja mednarodna pozivna dirkastarodobnih dirkalnih motociklov Slovenija Classic TT se je odvijala 19. in 20. maja. V letu 2018 je sledil precejšnji organizacijski preskok, saj je bil poudarek na novostih v tekmovalnih razredih in pestrem spremljevalnem programu med uradnim dogajanjem. Dirka je bila tudi letos uvrščena v državni koledar dirk pri AMZS. Med doslej že ustaljene dirkalne kategorije motociklov (od 175 do 1000 ccm ter sidecar) so se umestili še razredi Legend – predvojni motocikli, Vintage – do leta 1950 in Sport 60 ccm – do leta 1986. V soboto so dirkači najprej opravili tehnični pregled in verifikacijo, nato pa so za skupno 9 tekmovalnih skupin sledili trije prosti treningi. Kot predtekmovalci so stezo pred pričetki treningov prepeljali: evropska prvaka v prikoličarjih Milan Špendal in njegov angleški sovoznik Peter Hill ter KTM X-Bow Sebastjana Jakla. Ob stezi so bila na ogled predelana vozila avtokluba Street Race Team iz Murske Sobote, ki se ukvarja z »drag racingom« in tuningom. V soboto je bilo možno videti tudi obe različici KTM X-bowa Sebastjana Jakla, in sicer cestno (»street«) ter dirkaško (RR) verzijo. V nedeljo so se v dopoldanskem času zvrstili kvalifikacijski treningi. Žal se je na dopoldanskem treningu poškodoval edini domači predstavnik Andraž Cverlin, ki je dirkal na motociklu Tomos 50. Popoldne je potekala uradna otvoritev dirk, ki jih je odprl župan občine Središče ob Dravi Jurij Borko. Na otvoritvi dirk se je z minuto molka počastil tudi spomin na preminulega Janeza Pintarja, nekdanjega strokovnega sodelavca AMZS, ki je bil med prvimi, ki je prepoznal potencial ulične dirke v Središču ob Dravi in pomagal organizatorju pri njenih začetkih ter pri pridobitvi licence. Nedeljsko dogajanje so sestavljali sklopi 4 dirk namesto tradicionalnih treh. Prvo dirko so odpeljali tekmovalci v kategoriji predvojnih motociklov Legend, ki je imela kar 10 udeležencev. Med njimi je sodeloval tudi predsednik Društva starih vozil Franc Škrjanec, in sicer s svojim atraktivnim klasičnim motociklom Nimbus 750, letnik 1939, ter zasedel tretje mesto. Motocikli Legend so bili oba dneva razstavljeni na Trgu talcev. Med njimi je veliko zanimanja pritegnil zlasti pravi muzejski primerek, motocikel Indian Scout 600 ccm, letnik 1923, lastnika Petra Groma. Naslednjo dirko so odpeljale nižje kategorije, in sicer Vintage, oldtimer 175 in 250. V novi kategoriji Vintage je pokal osvojil Drago Rečnik, pri »175-kah« je zmagal Drago Predan, pri »250-kah« pa Jure Lampe. Sledila je dirka oldtimer 500 in 750, kjer sta zmago odnesla Janez Marolt s Hondo in Bert Haider na Moto Guzziju. Pri dirki Classic 500 in 1000 sta zmage osvojila Jure Lampe, ki je tokrat peljal s 500 ccm Moto Morinijem, ter Tomaž Jesenek z Yamaho TZ. Zadnjo dirko so odpeljali prikoličarji, kjer sta zmago ponovno odnesla tandem Drago in Luka Rečnik na 1000- kubičnem BMW. Nedeljo je obeležil tudi pester spremljevalni program. Gledalci so lahko uživali ob stunt showu enega najbolj znanih svetovnih stuntriderjev Roka Bagoroša, ki večinoma nastopa v tujini in je v Središču ob Dravi opravil edini slovenski nastop v letošnjem letu. Na prireditvi se je predstavila tudi Formula Student, projekt študentov mariborske Fakultete za strojništvo, ki zaradi okvare motorja ni zapeljala na progo. Kot predvozniki so v nedeljo progo ogreli KTM x-bow ter prikoličarja Špendal in Hill. Prireditev 2018 je zabeležila najboljši obisk doslej, pritegnila kar nekaj znanih imen, obiskovalcem pa ponudila več dirkaškega in spremljevalnega programa, kot v prejšnjih letih.

2019

Organizacijski odbor Slovenija Classic TT Četrta mednarodna dirka Slovenija Classic TT 2019 Za nami je že četrta mednarodna pozivna dirka Slovenija Classic TT 2019 Središče ob Dravi, ki jo je Sekcija avto-moto šport Društva starih vozil Središče ob Dravi (v sodelovanju z AMZS in Občino Središče ob Dravi) letos priredila 25. in 26. maja. Letošnja dirka, ki se je obeležila kot Velika nagrada Središča ob Dravi, je letos prvič potekala tudi v sodelovanju s Hrvatskim motociklističkim savezom (HMS) in se je točkovala za državno prvenstvo Hrvaške. Zaradi združenega slovenskega in hrvaškega tekmovanja se je v okviru pozivne dirke vozilo v osmih kategorijah (Sport 60, Oldtimer 175, 250, 500, 750, Classic 500 in 1000 ter Sidecar), medtem ko so dirke za državno prvenstvo Hrvaške potekale v 11 kategorijah (Sport 60, Oldtimer 175, 250, 500, 750, Classic 250, 500 in 1000, Sport Production 750, Special 1200 in Sidecar). Tudi letošnje dogajanje se je razdelilo na dva dni, in sicer na sobotne treninge ter celodnevni nedeljski program. Obvezni sobotni verifikaciji in tehničnim pregledom motociklov je za 86 tekmovalcev v 19 tekmovalnih kategorijah sledilo pet prostih treningov. V soboto je potekala tudi promocijska vožnja razreda Legend, ki se ga je udeležilo 10 udeležencev, med njimi smo predvsem ponosni na domačina Franca Rajha, ki je stezo prepeljal na atraktivnem predvojnem motociklu DKW, letnik 1938. Motocikli Legend so bili oba dni razstavljeni na Trgu talcev, med njimi tudi razstavna eksponata iz Muzeja motociklov Vransko Petra Groma, modela Tomos DM GP (s katerim je dirkač Zdravko Matulja leta 1982 osvojil naslov evropskega prvaka v razredu do 50 cm3) in D-6, ki sta del bogate Tomosove dirkaške zgodovine 70. in 80. let prejšnjega stoletja. Predsednik Društva starih vozil Franc Škrjanec in župan Občine Središče ob Dravi Jurij Borko sta v soboto vsem udeležencem razreda Legend podelila posebna priznanja organizatorja. Pred vsemi treningi je progo s svojo vožnjo ogrel predvoznik Ljubljančan Tilen Pogačar s čistokrvnim cestnohitrostnim dirkalnikom v izvedbi VW Golf I, sicer dirkač gorsko hitrostnih preizkušenj. Sobotni program se je zaključil z »bike washem«. Nedeljsko dogajanje so dopoldne obeležili prosti treningi, ki so jim sledile kvalifikacije. Pred uradno otvoritvijo dirk je s svojim stunt showom vzdušje še dodatno dvignil Rok Bagoroš s KTM-motociklom. Uradni otvoritvi dirk, ki se je po protokolu pričela ob 14. uri, sta sledila pozdravna nagovora organizatorja Franca Škrjanca in župana Jurija Borka. Dirke so odprle nižje kategorije motociklov, kot zadnji pa so nastopili prikoličarji. Vse dirke so bile dobro organizirane in so potekale brez zapletov oz. poškodb. V razredu Sport 60 je zelo uspešno nastopil tudi domačin Andraž Cverlin na Tomosu APN. Tudi tokrat je progo pred tekmovalci ogreval Tilen Pogačar z Golfom I. Po zaključku dirk je s svojim drugim nastopom ponovno navdušil Rok Bagoroš. Na podelitvi, ki so jo opravili vodja prireditve in predsednik Sekcije avto-moto šport Damjan Munda, Franc Škrjanec in župan Jurij Borko, je bilo v skupno 19 kategorijah ter dodatno še za ekipo sponzorjev ter klubov (HMS) podeljenih kar 63 pokalov (zmagovalci po posameznih klasah posebej v okvirčku). Omeniti velja še našega profesionalnega komentatorja dirk in izkušenega spikerja Bojana Makovca, ki je še dodatno popestril dogajanje na stezi. Letošnjo dirko si bomo tudi organizatorji zapomnili po marsičem, saj nas vsako leto še vedno preseneti kaj novega, organizacija pa je čedalje zahtevnejša. Še vedno ostajamo edina tovrstna licencirana dirka v Sloveniji, letos prvič vključeni tudi v državno prvenstvo Hrvaške, kar je pomenilo velik projekt, v vsakem primeru pa lep uspeh, zato pohvala organizatorju. Poleg največ izvedenih dirk in kategorij ter rekordnega števila dirkačev (skoraj trikrat več kot lani), smo imeli tudi največje zanimanje medijev doslej. Ob koncu se v imenu celotnega organizacijskega odbora Slovenija Classic TT 2019 iskreno zahvaljujemo za sodelovanje in pomoč vsem, ki ste kakorkoli pripomogli pri uresničitvi ciljev letošnje prireditve. Organizacija dogodka ne bi uspela brez vseh številnih prostovoljcev iz PGD Središče ob Dravi, PGD Obrež, Kluba traktoristov Steyr, Rekreacijskega društva Godeninci, Konjeniškega društva Središče ob Dravi, DTV Partizan, Godbe na pihala, Mladinskega društva Obrež, Kulturnega društva Obrež, NK Središče ob Dravi, Društva za razvoj računalništva LANČ, Motokluba Ormož. Za vso pomoč pri organizaciji se iskreno zahvaljujemo Sebastjanu Jaklu in tudi vsem ostalim sponzorjem in donatorjem ter seveda obiskovalcem. Hvala vsem, ki nas podpirate in s tem omogočate izvedbo tega zahtevnega in edinstvenega mednarodnega motošportnega dogodka. Vabljeni tudi, da nam sledite na družbenih omrežjih ter obiščete našo spletno stran: https://slo-classic.si/. REZULTATI (zmagovalci po kategorijah): DRŽAVNO PRVENSTVO HRVAŠKE Sport 60 – Matej Jurenec (MK Križevci) Oldtimer 175 – Drago Predan (HMK Zagreb) Oldtimer 250 – Andrija Rončević (MK Križevci) Oldtimer 500 – Janez Marolt (MK Classic Racing) Oldtimer 750 – Bert Haider (MK Classic Racing) Classic 250 – Andrija Rončević (MK Križevci) Classic 500 – Luka Rečnik (HMK Zagreb) Classic 1000 – Edin Šečić (MK Blatnjavi Muddy) Sport Production 750 – Albin Štern (MK Classic Racing) Special 1200 – Zoran Salopek (MK Kvarner) Prikoličarji – Aleš in Tom Kokalj (MK Oroslavje) Klubsko – MK Classic Racing Timsko – Big@Fast Team POZIVNA DIRKA SLOVENIJA CLASSIC TT Sport 60 – Matej Jurenec Oldtimer 175 – Drago Predan Oldtimer 250 – Andrija Rončević (MK Križevci) Oldtimer 500 – Janez Marolt (MK Classic Racing) Oldtimer 750 – Bert Haider (MK Classic Racing) Classic 500 – Luka Rečnik (HMK Zagreb) Classic 1000 – Tomaž Jesenek Sidecar – Aleš in Tom Kokalj (MK Oroslavje)
Naša zgodba

Zgodovina

Dirka starodobnih dirkalnih motociklov Slovenija Classic TT ima svoje korenine že vsaj v 50- letih prejšnjega stoletja, ko je motodirke v Središču ob Dravi prirejalo že Avto-moto društvo Središče ob Dravi. Na ponovno obuditev dirk v Središču ob Dravi je bilo potrebno počakati kar precej časa.

DIRKA STARODOBNIH DIRKALNIH MOTOCIKLOV SLOVENIJA CLASSIC TT SREDIŠČE OB DRAVI 2013-2018

2013

Franc Škrjanec, predsednik Društva starih vozil ter predsednik Slovenske veteranske avto moto zveze (SVAMZ), je bil zaslužen, da se je dirkanje z motocikli vrnilo v Središče ob Dravi. Za 59. občinski praznik je Društvo starih vozil Središče ob Dravi 14. 4. 2013 pripravilo parado starodobnih dirkalnih motociklov po ulicah Središča ob Dravi. Na štirih paradnih »dirkah« so sodelovali licencirani dirkači iz raznih prvenstev ter udeleženci dirke na otoku Man. Prireditev, ki je nastala zlasti v sodelovanju z Občino Središče ob Dravi ter PGD Središče ob Dravi, je bila zelo dobro sprejeta med gledalci.

2014

Prireditev Slovenija Classic TT je bila v letu 2014 organizirana na bistveno zahtevnejši ravni, kot leto prej. Classic je potekal dva dni, in sicer v soboto, 26. aprila, ko sta bila predvidena dva treninga in v nedeljo, 27. aprila, ko so sledile 4 »dirke«. Sodelovalo je 32 licenciranih dirkačev iz več držav ter štirje tandemi na prikoličarjih. »Dirkači« so bili razvrščeni v več manjših skupin glede na prostornino motocikla. Sobotno dogajanje je najprej ogrel predvoznik na KTM X-Bowu Sebastjana Jakla. Že na treningih smo imeli možnost videti atraktivne starodobne dirkalnike, kot je bil 750-kubični Triton Dejana Breznika, letnik 1958 ter nekaj let mlajšo verzijo Tritona, ki ga je vozil Andrej Pristov. To sta bila poleg nedeljskega prišleka Ducatija 175 iz leta 1960, tudi najstarejša starodobna dirkalna motocikla, ki sta se udeležila središkega Classica 2014. Med prikoličarji je izstopal slovenski predstavnik v svetovnem prvenstvu prikoličarjev Milan Špendal, s svojim 1000 kubičnim LCR/Suzuki, evropski prvak, ki mu je družbo na prikolici delal sovoznik Gašper Janež, naslednji dan pa tudi Martina Munih. Najstarejši motocikel z bočno prikolico je bil Dnepr 750, letnik 1967, na katerem sta vozila Franci Bizjan in Janez Marolt. Nedelja se je pričela v istem ozračju kot se je zaključila sobota, število »dirkačev« pa se je povečalo. V nedeljo so bile na sporedu 4 »dirke« med 11. in 16. uro. Stezo je pred dirkači v nedeljo čistil predvoznik Drago Čavničar s Suzukijem GSX R-1000. V nedeljo smo že poleg omenjenih iz sobote, videli tudi vožnjo slovenskega in hrvaškega prvaka ter večkratnega prvaka prvenstva Alpe Adria Jureta Lampeta s svojim Motoguzzijem 750, letnik 1978, prvaka Alpe Adria Boštjana Košnika z ESOm 500, letnik 1964, slovenskega prvaka Darka Križmana na omenjenem Ducatiju iz leta 1960, prvaka Hrvaške Igorja Boškovića na Tritonu 750 iz l. 1968, nemška dirkača Alpe Adrie Thomasa Hochederja in Berta Heiderja na starodobnih Yamahah do 500 cm³ ter druge. Pred začetkom zadnje »dirke« je dirkač Dejan Breznik odpeljal tudi častni krog v spomin na tragično preminulega dirkača Alpe Adrie Tomaža Moravca, ki je v letu 2013 tudi vozil na »dirki« v Središču ob Dravi. Dirkaški« vikend je bil organizacijsko in tehnično daleč najbolj zahteven podvig v okviru občinskih prireditev. Pri sami izvedbi te prireditve je skupaj z organizacijskim odborom ter domačimi društvi aktivno sodelovalo več kot 130 ljudi. Direktor »dirke« Franc Škrjanec ter pomočnik direktorja »dirke« in vodja varnosti Damjan Munda, sicer poveljnik središkega gasilskega društva, sta skupaj z vsemi ekipami izven in na terenu poskrbela, da je celotni vikend minil v znamenju odlične organizacije. Prireditev je bila odlično obiskana, saj je pritegnila 3000-4000 gledalcev. Po koncu dirke je bilo jasno, da lahko na središki Classic po dveh zaporednih letih v bodoče računamo še bolj resno …

2015

Po dveh odmevnih paradnih dirkah oldtimer dirkalnih motociklov licenciranih dirkačev, je v letu 2015 v okviru Društva starih vozil Središče ob Dravi pričela delovati Sekcija Avto moto šport pod vodstvom predsednika Damjana Munde, ki je v ožjem smislu prevzela zahtevno organizacijo prve uradne mednarodne pozivne dirke SLOVENIJA CLASSIC TT SREDIŠČE OB DRAVI. Dirka je pridobila licenco za tekmovalno progo (uradno krog Središče ob Dravi) in tako postala edina tovrstna licencirana dirka v Sloveniji s starodobnimi dirkalnimi motocikli. V letu 2015 je dirka obenem prvič potekala tudi pod okriljem Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) ter z uradnimi meritvami časov na tekmovalni progi. Dirkaški vikend se je odvil v soboto, 10. in nedeljo, 11. oktobra. Na dirki je sodelovalo 42 licenciranih dirkačev državnega in evropskega prvenstva iz Slovenije, Hrvaške, Francije, Avstrije in Nemčije. V soboto so dirkači najprej opravili tehnični pregled, popoldne pa sta bila predvidena dva polurna prosta treninga. Dirkači so bili razvrščeni v različne kategorije, glede na letnik izdelave motocikla ter delovno prostornino motorja. Znotraj kategorije »Oldtimer« (motocikli izdelani do konca leta 1972) so dirkači tekmovali z motocikli do 175, 250, 500 in 750 ccm. Znotraj kategorije »Classic« (motocikli izdelani do konca leta 1980) sta bila dva razreda in sicer do 500 in 1000 ccm. Tretja kategorija so bili prikoličarji do 1000 ccm, izdelani do leta 1978. Medtem ko je prvi prosti trening še potekal v suhem vremenu, pa je tik pred drugim prostim treningom pričelo deževati. Dež je spremljal tudi kaskadersko točko slovenskega profesionalnega stunt riderja Tadeja Dolenc, ki je nastopil z dvema predelanima stunt motocikloma. Nedelja nas žal ni presenetila z bolj obetavnim vremenom, zato sta močan veter in dež krojila celotno dogajanje na in ob stezi. Dirkači so se v nedeljo podali najprej na dva kvalifikacijska treninga, na podlagi časov iz kvalifikacij, pa so si zagotovili štartna mesta na dirki. V prvi dirki so se pomerili dirkači »oldtimer« kategorije 175 in 250 ccm. V razredu do 175 ccm je slavil Mario Peklić s svojim motociklom NSU Pretis, med 250 ccm pa je prvo mesto odnesel vsem dobro poznani Milan Špendal. Špendal tokrat zraven ni pripeljal prikoličarja LCR/Suzuki 1000 od lani, temveč je tekmoval s svojim MZ 250. Naslednjo dirko so odpeljali močnejši motocikli oldtimer kategorije. Med 500 ccm je bil najhitrejši Janez Marolt s Hondo 500, med 750 pa je slavil Avstrijec Manfred Strohmayer na Moto Guzziju. Dirko »classic« kategorije do 500 ccm je osvojil Nemec Bert Heider z Yamaho XS400 Cup, ki je obenem dosegel tudi najhitrejši krog steze (0:55:001). Med 1000-kami je zmagal Franjo Pejić s Kawasakijem, v zadnji dirki, kjer so tekmovali prikoličarji, pa sta zmago osvojila Matjaž Lesjak in Silvo Luzar na BMW. Po končanih tekmovanjih je sledila razglasitev in podelitev pokalov.

2017

Druga pozivna dirka starodobnih dirkalnih motociklov je po enoletnem premoru potekala 20.- 21. 5. 2017. Na dirki je skupno sodelovalo 30 voznikov ter 3 prikoličarji, ki so bili razvrščeni v 6 tekmovalnih razredov, glede na letnik izdelave motocikla ter delovno prostornino motorja. Znotraj kategorije »Oldtimer« (motocikli do vključno letnika 1972) so dirkači tekmovali z motocikli do 175, 250 in 500 ccm, znotraj kategorije »Classic« (motocikli do vključno letnika 1980) z motocikli do 500 in 1000 cm ter kategorija »Sidecar« (prikoličarji do leta 1978) do 1000 ccm. V soboto so dirkači vozili dva prosta treninga, v nedeljo pa sta bila najprej na vrsti prosti in nato kvalifikacijski trening, kjer so si dirkači zagotovili štartna mesta na dirkah, ki so sledile popoldne. V razredu do 175 ccm je zmagal Dare Križman s svojim Ducatijem, pri 250 ccm pa Jure Lampe s »čezetko«. V močnejši oldtimer kategoriji do 500 ccm je slavil Janez Marolt s Hondo in tako ponovil svoj rezultat iz leta 2015. Dirko Classic 500 ccm je prav tako osvojil redni udeleženec središkega TT in zmagovalec iz leta 2015 Nemec Bert Haider na Yamahi XS. Med 1000-kami Classic kategorije je zmagal Tomaž Jesenek, medtem ko je na zadnji dirki, ki so jo odvozili prikoličarji, zmagal tandem Drago in Luka Rečnik na BMW-ju. V razredu Classic 1000 je bil odpeljan obenem tudi najhitrejši krog na stezi, s časom 0:49:165, ki ga je dosegel Milan Špendal na Kawasakiju in s tem uspel za 6 sekund izboljšati najhitrejši čas iz leta 2015, ki je bil sicer dosežen v dežnih razmerah. Letošnje dirkaške preizkušnje sta se prvič udeležila tudi dva domačina in sicer Andraž Cverlin, ki se je pomeril v kategoriji Classic 1000 in Milan Potočnik, ki je tekmoval v razredu Oldtimer 175. Žal domača dirka ni prinesla sreče našim dirkačem. Milan Potočnik je moral tekmovanje zaključiti zaradi padca na sobotnem prostem treningu, Andraž Cverlin pa je moral dirko v nedeljo predčasno končati zaradi okvare svojega motocikla. Po končanih dirkah je sledila razglasitev in podelitev pokalov najboljšim, kakor tudi simboličnih plaket vsem sodelujočim. Vodstvo dirke iz AMZS je prireditev označilo za zelo uspešno ter pohvalilo delo in vzdržljivost organizatorjev in vseh služb, kakor tudi gostoljubnost. Četrti Slovenija Classic TT in obenem drugi z licenco AMZS je tako minil v športnem duhu, sončnem vremenu in brez večjih poškodb, prav tako pa tudi v letu 2015 privabil številne ljubitelje motociklizma.

2018

Že tretja mednarodna pozivna dirkastarodobnih dirkalnih motociklov Slovenija Classic TT se je odvijala 19. in 20. maja. V letu 2018 je sledil precejšnji organizacijski preskok, saj je bil poudarek na novostih v tekmovalnih razredih in pestrem spremljevalnem programu med uradnim dogajanjem. Dirka je bila tudi letos uvrščena v državni koledar dirk pri AMZS. Med doslej že ustaljene dirkalne kategorije motociklov (od 175 do 1000 ccm ter sidecar) so se umestili še razredi Legend – predvojni motocikli, Vintage – do leta 1950 in Sport 60 ccm – do leta 1986. V soboto so dirkači najprej opravili tehnični pregled in verifikacijo, nato pa so za skupno 9 tekmovalnih skupin sledili trije prosti treningi. Kot predtekmovalci so stezo pred pričetki treningov prepeljali: evropska prvaka v prikoličarjih Milan Špendal in njegov angleški sovoznik Peter Hill ter KTM X-Bow Sebastjana Jakla. Ob stezi so bila na ogled predelana vozila avtokluba Street Race Team iz Murske Sobote, ki se ukvarja z »drag racingom« in tuningom. V soboto je bilo možno videti tudi obe različici KTM X-bowa Sebastjana Jakla, in sicer cestno (»street«) ter dirkaško (RR) verzijo. V nedeljo so se v dopoldanskem času zvrstili kvalifikacijski treningi. Žal se je na dopoldanskem treningu poškodoval edini domači predstavnik Andraž Cverlin, ki je dirkal na motociklu Tomos 50. Popoldne je potekala uradna otvoritev dirk, ki jih je odprl župan občine Središče ob Dravi Jurij Borko. Na otvoritvi dirk se je z minuto molka počastil tudi spomin na preminulega Janeza Pintarja, nekdanjega strokovnega sodelavca AMZS, ki je bil med prvimi, ki je prepoznal potencial ulične dirke v Središču ob Dravi in pomagal organizatorju pri njenih začetkih ter pri pridobitvi licence. Nedeljsko dogajanje so sestavljali sklopi 4 dirk namesto tradicionalnih treh. Prvo dirko so odpeljali tekmovalci v kategoriji predvojnih motociklov Legend, ki je imela kar 10 udeležencev. Med njimi je sodeloval tudi predsednik Društva starih vozil Franc Škrjanec, in sicer s svojim atraktivnim klasičnim motociklom Nimbus 750, letnik 1939, ter zasedel tretje mesto. Motocikli Legend so bili oba dneva razstavljeni na Trgu talcev. Med njimi je veliko zanimanja pritegnil zlasti pravi muzejski primerek, motocikel Indian Scout 600 ccm, letnik 1923, lastnika Petra Groma. Naslednjo dirko so odpeljale nižje kategorije, in sicer Vintage, oldtimer 175 in 250. V novi kategoriji Vintage je pokal osvojil Drago Rečnik, pri »175-kah« je zmagal Drago Predan, pri »250-kah« pa Jure Lampe. Sledila je dirka oldtimer 500 in 750, kjer sta zmago odnesla Janez Marolt s Hondo in Bert Haider na Moto Guzziju. Pri dirki Classic 500 in 1000 sta zmage osvojila Jure Lampe, ki je tokrat peljal s 500 ccm Moto Morinijem, ter Tomaž Jesenek z Yamaho TZ. Zadnjo dirko so odpeljali prikoličarji, kjer sta zmago ponovno odnesla tandem Drago in Luka Rečnik na 1000- kubičnem BMW. Nedeljo je obeležil tudi pester spremljevalni program. Gledalci so lahko uživali ob stunt showu enega najbolj znanih svetovnih stuntriderjev Roka Bagoroša, ki večinoma nastopa v tujini in je v Središču ob Dravi opravil edini slovenski nastop v letošnjem letu. Na prireditvi se je predstavila tudi Formula Student, projekt študentov mariborske Fakultete za strojništvo, ki zaradi okvare motorja ni zapeljala na progo. Kot predvozniki so v nedeljo progo ogreli KTM x-bow ter prikoličarja Špendal in Hill. Prireditev 2018 je zabeležila najboljši obisk doslej, pritegnila kar nekaj znanih imen, obiskovalcem pa ponudila več dirkaškega in spremljevalnega programa, kot v prejšnjih letih.

2019

Organizacijski odbor Slovenija Classic TT Četrta mednarodna dirka Slovenija Classic TT 2019 Za nami je že četrta mednarodna pozivna dirka Slovenija Classic TT 2019 Središče ob Dravi, ki jo je Sekcija avto-moto šport Društva starih vozil Središče ob Dravi (v sodelovanju z AMZS in Občino Središče ob Dravi) letos priredila 25. in 26. maja. Letošnja dirka, ki se je obeležila kot Velika nagrada Središča ob Dravi, je letos prvič potekala tudi v sodelovanju s Hrvatskim motociklističkim savezom (HMS) in se je točkovala za državno prvenstvo Hrvaške. Zaradi združenega slovenskega in hrvaškega tekmovanja se je v okviru pozivne dirke vozilo v osmih kategorijah (Sport 60, Oldtimer 175, 250, 500, 750, Classic 500 in 1000 ter Sidecar), medtem ko so dirke za državno prvenstvo Hrvaške potekale v 11 kategorijah (Sport 60, Oldtimer 175, 250, 500, 750, Classic 250, 500 in 1000, Sport Production 750, Special 1200 in Sidecar). Tudi letošnje dogajanje se je razdelilo na dva dni, in sicer na sobotne treninge ter celodnevni nedeljski program. Obvezni sobotni verifikaciji in tehničnim pregledom motociklov je za 86 tekmovalcev v 19 tekmovalnih kategorijah sledilo pet prostih treningov. V soboto je potekala tudi promocijska vožnja razreda Legend, ki se ga je udeležilo 10 udeležencev, med njimi smo predvsem ponosni na domačina Franca Rajha, ki je stezo prepeljal na atraktivnem predvojnem motociklu DKW, letnik 1938. Motocikli Legend so bili oba dni razstavljeni na Trgu talcev, med njimi tudi razstavna eksponata iz Muzeja motociklov Vransko Petra Groma, modela Tomos DM GP (s katerim je dirkač Zdravko Matulja leta 1982 osvojil naslov evropskega prvaka v razredu do 50 cm3) in D-6, ki sta del bogate Tomosove dirkaške zgodovine 70. in 80. let prejšnjega stoletja. Predsednik Društva starih vozil Franc Škrjanec in župan Občine Središče ob Dravi Jurij Borko sta v soboto vsem udeležencem razreda Legend podelila posebna priznanja organizatorja. Pred vsemi treningi je progo s svojo vožnjo ogrel predvoznik Ljubljančan Tilen Pogačar s čistokrvnim cestnohitrostnim dirkalnikom v izvedbi VW Golf I, sicer dirkač gorsko hitrostnih preizkušenj. Sobotni program se je zaključil z »bike washem«. Nedeljsko dogajanje so dopoldne obeležili prosti treningi, ki so jim sledile kvalifikacije. Pred uradno otvoritvijo dirk je s svojim stunt showom vzdušje še dodatno dvignil Rok Bagoroš s KTM-motociklom. Uradni otvoritvi dirk, ki se je po protokolu pričela ob 14. uri, sta sledila pozdravna nagovora organizatorja Franca Škrjanca in župana Jurija Borka. Dirke so odprle nižje kategorije motociklov, kot zadnji pa so nastopili prikoličarji. Vse dirke so bile dobro organizirane in so potekale brez zapletov oz. poškodb. V razredu Sport 60 je zelo uspešno nastopil tudi domačin Andraž Cverlin na Tomosu APN. Tudi tokrat je progo pred tekmovalci ogreval Tilen Pogačar z Golfom I. Po zaključku dirk je s svojim drugim nastopom ponovno navdušil Rok Bagoroš. Na podelitvi, ki so jo opravili vodja prireditve in predsednik Sekcije avto-moto šport Damjan Munda, Franc Škrjanec in župan Jurij Borko, je bilo v skupno 19 kategorijah ter dodatno še za ekipo sponzorjev ter klubov (HMS) podeljenih kar 63 pokalov (zmagovalci po posameznih klasah posebej v okvirčku). Omeniti velja še našega profesionalnega komentatorja dirk in izkušenega spikerja Bojana Makovca, ki je še dodatno popestril dogajanje na stezi. Letošnjo dirko si bomo tudi organizatorji zapomnili po marsičem, saj nas vsako leto še vedno preseneti kaj novega, organizacija pa je čedalje zahtevnejša. Še vedno ostajamo edina tovrstna licencirana dirka v Sloveniji, letos prvič vključeni tudi v državno prvenstvo Hrvaške, kar je pomenilo velik projekt, v vsakem primeru pa lep uspeh, zato pohvala organizatorju. Poleg največ izvedenih dirk in kategorij ter rekordnega števila dirkačev (skoraj trikrat več kot lani), smo imeli tudi največje zanimanje medijev doslej. Ob koncu se v imenu celotnega organizacijskega odbora Slovenija Classic TT 2019 iskreno zahvaljujemo za sodelovanje in pomoč vsem, ki ste kakorkoli pripomogli pri uresničitvi ciljev letošnje prireditve. Organizacija dogodka ne bi uspela brez vseh številnih prostovoljcev iz PGD Središče ob Dravi, PGD Obrež, Kluba traktoristov Steyr, Rekreacijskega društva Godeninci, Konjeniškega društva Središče ob Dravi, DTV Partizan, Godbe na pihala, Mladinskega društva Obrež, Kulturnega društva Obrež, NK Središče ob Dravi, Društva za razvoj računalništva LANČ, Motokluba Ormož. Za vso pomoč pri organizaciji se iskreno zahvaljujemo Sebastjanu Jaklu in tudi vsem ostalim sponzorjem in donatorjem ter seveda obiskovalcem. Hvala vsem, ki nas podpirate in s tem omogočate izvedbo tega zahtevnega in edinstvenega mednarodnega motošportnega dogodka. Vabljeni tudi, da nam sledite na družbenih omrežjih ter obiščete našo spletno stran: https://slo-classic.si/. REZULTATI (zmagovalci po kategorijah): DRŽAVNO PRVENSTVO HRVAŠKE Sport 60 – Matej Jurenec (MK Križevci) Oldtimer 175 – Drago Predan (HMK Zagreb) Oldtimer 250 – Andrija Rončević (MK Križevci) Oldtimer 500 – Janez Marolt (MK Classic Racing) Oldtimer 750 – Bert Haider (MK Classic Racing) Classic 250 – Andrija Rončević (MK Križevci) Classic 500 – Luka Rečnik (HMK Zagreb) Classic 1000 – Edin Šečić (MK Blatnjavi Muddy) Sport Production 750 – Albin Štern (MK Classic Racing) Special 1200 – Zoran Salopek (MK Kvarner) Prikoličarji – Aleš in Tom Kokalj (MK Oroslavje) Klubsko – MK Classic Racing Timsko – Big@Fast Team POZIVNA DIRKA SLOVENIJA CLASSIC TT Sport 60 – Matej Jurenec Oldtimer 175 – Drago Predan Oldtimer 250 – Andrija Rončević (MK Križevci) Oldtimer 500 – Janez Marolt (MK Classic Racing) Oldtimer 750 – Bert Haider (MK Classic Racing) Classic 500 – Luka Rečnik (HMK Zagreb) Classic 1000 – Tomaž Jesenek Sidecar – Aleš in Tom Kokalj (MK Oroslavje)